torsdag 24 januari 2008

Zoot Suit Riot

Okej, så sen åkte vi till the Voodoo Lounge, som ligger på 51:a våningen på Rio. Man kommer dit i en glashiss, utsikten är rätt awesome och man måste tryckutjämna flera gånger på vägen upp för att det är så högt! Väl där är det två våningar med UV-voodoo-tema, buffé med räkor och potatismos och grejor (som jag inte åt av), och en balkong med u-t-s-i-k-t! Hela Vegas ser man, och så var det natt och sådär och en riktigt fet gul ekvatormåne hängde som ett ont varigt öga över hela scenen, inramat av blåaktiga moln. Det regnade faktiskt lite på kvällen, men det var senare. Fri bar och buffé var det, eftersom det var invitation only.

Så precis när jag och Marie börjar känna oss färdiga för bingen vid niotiden så börjar Charlie från Nox-crete att snacka om att han ska åka till en riktigt sjabbig karaoke-bar, för att det är hans födelsedag. I något ögonblick av klaritud så frågade jag helt enkelt "Mind if we tag along?", och det gjorde vi. Det var så himla schysst! Rökigt, trångt, budweiser, billigt, skinnsoffor, och några helt otroliga gossar och töser vid micken! Alltså verkligen riktigt idiotduktiga! Jag hade ju fått i mig några, och gick upp på scenen och rev av Zoot Suit Riot med Cherry Poppin' Daddies, till allmänt jubel och stort ståhej! Sedan blev det massor med mer öl tills tretiden då Charlie inte höll längre, och vi åkte taxi tillbaka till Monte Carlo och tryckte i oss feta amerikanska bugare som var skitgoda. Allt detta på Nox-cretes bekostnad, riktigt hyggligt! Så jag kom i säng vid halv fyra, nu är klockan åtta och jag måste åka till mässan och dammsuga montern.

Jag har köpt Jackan, också, det glömde jag ju skriva! Det är riktigt härligt, men den är för varm att ha på sig här ens på natten så den ligger mest över en stol och ser gorgeous ut. Idag blir det nog hajarna på Mandalay trots allt, samt the Stratosphere om någon går med mig.

Det går alltså gratisbussar överallt i den här byn, från varje hotell till varje annat hotell i princip. Bara att kliva på och chilla tills man är framme, och det behövs! Med dricks till taxichaufförerna blir det dyrt i längden att åka taxi, och jag har knallat ned mina ben så jag är en decimeter eller så kortare. Jag knyter bara fast skorna på mina blodiga stumpar.

Avslutningsvis, en vits från en fruktansvärt uppmärksamhetskåt man som heter Larry, har Tom Selleck-mustasch och en röst som Paul Anka;

"Did you hear about the gay midget?"
"He just came out of the cupboard"

Och så en från Charlies kompis som var med igår;

"Bill Clinton came back from a visit with the new prime minister of china, and he steps off of Air Force One with a pot bellied pig under each arm. Of course, nobody knew why he had those, so when asked he replied "I got one for Hillary and one for Chelsea", and a lot of people thought that was really a good deal..."

Så kul hade vi igår!

1 kommentar:

Självaste Grönvik sa...

Hahaha av alla låtar så valde du Zoot Suit Riot :) Antar att den är lite mer fartfylld än "Here comes the snake" men här trodde jag att den var din favvo med Cherry Poppin´ Daddies (snake dvs), så jag antog att du skulle dra den nu när du fick chansen?
Drar norrut nu ja så vi jag vet inte om jag kommer att kunna läsa nå mer från er innan jag kommer hem och för höra resan live. Så ha det grymt kul där borta! =)